TWIKE i Danmark

Placering: Hjem > OSS

OSS

TWIKE TW968 i Rosenthal

Generelt

Answer:

Frisk luft indblæsning

Frisk luft indblæsning

Canvas tag knapper

Knapper på rammen

Kant beskytter

Moment nøgler et et 'must'

Notater fra service

Answer:

Keyboard foil is 'loose' - Træet  arbejder da det er 'ægte' træ

Computer wooden case has a crack i each side - Samme som ovenstående

From shocker strange noise in 'rough' terrain, migt be nothing! - Stammer fra alupladerne i kabinen

Right turning the front brake touches, part of service? - Test tur men det er helt 'normalt' pga. tolerancer

Windshield viper motor - 16-8-2012 it reset main computer - Konstruktionsmæssigt helt forkert men det skyldes primært tilbageløbende fedt på kommutator

Charging sequence - earth not good? - Man måler frekvensen på fasen og hvis den vender 180 grader 'forkert' og der ingen jord er gør det lade sekvensen ustabil

Forrest dæktryk 5 bar, bagerst dæk tryk, med orignale fælge og dæk, 5,5 bar og med bredde dæk 2,5-3,0 bar

Smøre sæde alu-skinne med silikone og sæde tilspænding må kun være så sæde låses!!

Stramme styr møtrik hvis den resonans svinger, testes ved at slå til styrtøj under fart og med dæmpning sat til mest dæmpning!

Viskermotor

Answer:

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Text

TWIKE computer

Answer:

Varme gør at folie bliver 'klemt' af træet - Set fra siden

Set forfra

Set skrå forfra

Min løsning har været at skære ca. 2mm af foliet i bunden. Nå ja her 'bit' fejlede kilometertælleren igen men det er et kendt problem omkring 10000 km. skiftet, derefter sker det ikke mere.

Kvaliteten på foliet er absolut ikke verdens bedste som det ses her i mørket

Styr bolte

Answer:

Text

Text

Text

Text

Text

Changing the steering bolts. Some TWIKEs from 2010 was mounted with bolts of bad quality. The torque for tightning should be 9.8Nm and the should be tighten cross-wise 2-7, 3-6, 1-8, 4-5

Text

Service generelt

Answer:

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Kørelys automatik

Answer:

El-diagram

Købt som kørelys hos T.Hansen - 2 stk. på hver ca. 20 x 100mm og 5 LED pr. enhed. Sidenhen har de ændret definitionen til at det kun er positionslys.

Er nu udskiftet med 3W LED købt i Kina som giver væsentlig skarpere lys men hellere ikke er lovligt.

Slut etape bliver at køre med reduceret spænding i originale lygter og så er mit kørelys også lovligt.

Kørelys automatik skifte relæ samt sikring for ditto og forstærker midterkonsol

Lednings-føring og beskyttelse

Lednings-føring og beskyttelse

Lednings-føring og beskyttelse

Lednings-føring og beskyttelse

Strømtyve montering

Strømtyve montering

Færdig monteret

Færdig monteret

Kørelys automatik skifte relæ samt sikring for ditto og forstærker midterkonsol

Kørelys automatik skifte relæ samt sikring for ditto og forstærker midterkonsol

Kørelys automatik skifte relæ samt sikring for ditto og forstærker midterkonsol

Friløbs-fastspændings-kobling

Answer:

TW968

TW968

Klemmkörper und Gleitlager auf der Welle

Klemme og kuglelejer på akslen

Klemmkörper und Gleitlager in der Freilaufeinheit

Klemme og kuglelejer i firløbsenhed

Freilauf komplett im Kettenkasten - durch Zwischenwellen gehalten

Friløb komplet i kæde boks - holdes af mellemliggende aksler

Zwischenwelle mit Muffe am Kettenkasten Beifahrer

Mellemaksel med bøsning på kæde boks - passagerside

Zwischenwelle mit Muffe am KettenkastenFahrer

Mellemaksel med bøsning på kæde boks - chauffør side

Zwischenwelle neben Kettenkasten

Mellemaksel ved siden af kæde boks

Zwischenwelle in der Freilaufeinheit

Mellem akslen i friløbsenhed

Klemmkörper und Gleitlager neben der Freilaufeinheit

Klemme og kuglelejer ved siden af friløbsenhed

ORIGINAL TEKST

- die Pedaleinheiten lösen und die Ketten links und rechts entfernen

- die Muffen links und rechts am Chassisrohr lösen, abschrauben

- die Flansche der Zwischenwellen lösen, abschrauben

- die Muffen der Zwischenwellen nach unten drehen (vom Chassisrohr weg)

- die Zwischenwellen mit rückwärtsdrehen der Zahnräder aus der Freilaufeinheit herausziehen

- die kurze Kette von der Freilaufeinheit zur Beifahrerseite hin vom Zahnrad nehmen

- die Freilaufeinheit aus dem Kettenkasten nehmen

- das Gleitlager und den Klemmkörperfreilauf aus der Freilaufeinheit (Fahrerseite) demontieren

- die Zwischenwelle und die Freilaufeinheit sollen im Bereich der Klemmkörper nicht eingelaufen sein

- den neuen Klemmkörper richtig herum einsetzen, dann das Gleitlager

- die Freilaufeinheit in die Führung der Klaue vom Ausrückhebel halten

- die kurze Kette auf das Zahnrad auflegen

- genügend Öl (Hydraulik oder Getriebe) an die Klemmkörper in der Freilaufeinheit (drehen) geben

- mit rückwärtsdrehen der Zahnräder, die Zwischenwellen in die Freilaufeinheit  montieren

- auf die Klauenkupplung achten

- die Zwischenwellen fluchtend ausrichten und mit den Muffen am Chassis montieren

- die Ritzel (13 Zähne) müssen sich, wenn die Wellen fertig ausgerichtet sind, jeweils in beide Richtungen leicht drehen lassen, wenn das andere Ritzel festgehalten wird

- zuletzt die Ketten auflegen und die Pedaleinheiten ausrichten

Google translate

- die Pedaleinheiten lösen und die Ketten links und rechts entfernen
- Løsn pedal enhed og fjern kæderne venstre og højre
-bremsepedalen enheder og kæden fjerne venstre og højre

- die Muffen links und rechts am Chassisrohr lösen, abschrauben
- Løsn de venstre og højre ærmerne til chassis rør skru
-Ærmer venstre og højre kabinet rørets løsne og derefter skrue off

- die Flansche der Zwischenwellen lösen, abschrauben
- flangen på mellem aksler løsne skruer og skru af

- die Muffen der Zwischenwellen nach unten drehen (vom Chassisrohr weg)
- Leddene i de mellemliggende aksler skrue ned (væk fra kabinettet rør)
-ærmer af de mellemliggende skakter slå nedad (væk fra kabinettet tube)

- die Zwischenwellen mit rückwärtsdrehen der Zahnräder aus der Freilaufeinheit herausziehen
- De mellemliggende aksler med omvendt rotation af de redskaber, trække sig ud af frihjul enhed
-udtrække de mellemliggende skakter med videresendelser gearskift fra freewheel enheden

- die kurze Kette von der Freilaufeinheit zur Beifahrerseite hin vom Zahnrad nehmen
- Tag den korte kæde fra den frihjul enhed mod passagersiden af ​​gear
-tage den korte kæde af freewheel enheden til passagerens side og fra gear

- die Freilaufeinheit aus dem Kettenkasten nehmen
- Den fritløbende enhed fra kædekassen træffe
-freewheel enheden af kæde sagen

- das Gleitlager und den Klemmkörperfreilauf aus der Freilaufeinheit (Fahrerseite) demontieren
- Fjern lejet og sprag frihjul fra frihjul enhed (førersiden)
-Fjern betydning og den terminal organ udøve fra freewheel enheden (førerens side)

- die Zwischenwelle und die Freilaufeinheit sollen im Bereich der Klemmkörper nicht eingelaufen sein
- Den mellemliggende aksel og de fritløbende enhed kan ikke køres i området af spændeelementet organ
-mellemliggende akslen og freewheel enheden bør ikke indtastes i området i den terminal organ

- den neuen Klemmkörper richtig herum einsetzen, dann das Gleitlager
- den nye klemme placeres rigtig, og derefter kuglelejer

- die Freilaufeinheit in die Führung der Klaue vom Ausrückhebel halten
- Hold frihjul enhed i forvaltningen af ​​kloen fra udløserarmen
-holde freewheel enheden i vejledning af klo af kobling håndtaget

- die kurze Kette auf das Zahnrad auflegen
- den korte kæde sættes på tandhjulene

- genügend Öl (Hydraulik oder Getriebe) an die Klemmkörper in der Freilaufeinheit (drehen) geben

- (Roter) nok olie (hydraulisk eller gear) til fastspænding organ i friløb enhedstype
-nok olie (hydrauliske eller gearkasse) Skriv på clamp i freewheel enheden (tur),

- mit rückwärtsdrehen der Zahnräder, die Zwischenwellen in die Freilaufeinheit montieren
- Sæt med omvendt rotation af tandhjulene, den mellemliggende aksel i koblingsenhed
-montere den mellemliggende skaft i fri-skalten enheden med videresendelser redskaber,

- auf die Klauenkupplung achten
- vær opmærksom på klo-koblingen

- die Zwischenwellen fluchtend ausrichten und mit den Muffen am Chassis montieren
- Den mellemliggende aksler flush-tilpasse og montere stikket på chassiset
-mellemliggende skaft justeringen justere og montere med soklerne på chassiset

- die Ritzel (13 Zähne) müssen sich, wenn die Wellen fertig ausgerichtet sind, jeweils in beide Richtungen leicht drehen lassen, wenn das andere Ritzel festgehalten wird
- Tandhjulet behov (13 tænder), hvis bølgerne ligger på linie parat, drejer let i begge retninger, når det andet tandhjul holdes
-pinion (13 tænder) skal rotere, hvis bølger er fuldstændigt justeret, hver i begge retninger nemt, når den anden pinion

- zuletzt die Ketten auflegen und die Pedaleinheiten ausrichten
- tilsidst sæt kæden på og justere pedalenheder

Dæk typer

Answer:

Brand Size Name Description Info Lifetime
Front
Heidenau 2.50-16 K36/1 Lange levetid Lavt støjniveau, godt vejgreb ~20.000 km.
Rear
Heidenau 3.00-16 K31 Lange levetid Lavt støjniveau, godt vejgreb ~25.000 km.

Batteri & opladning

Answer:

Opgradering af batteri

Opgradering af batteri

Opgradering af batteri

Trig ladning starter når en opladning har været færdig i mere end 8 timer

Der er 2 overvågnings-kredse som bruges når der er mere end 2 batteri sæt ellers bruges kun 1 kreds


TW968's byggeproces

Billeder: Barbara Wilms

  in this gallery

Kabine

 

Kabine

Kabine

 

Kabine

Kabine

 

Kabine

Bagagerum

 

Bagagerum

Højre side

 

Højre side

Fra oven

 

Fra oven

Front

 

Front

Klar til afrejse

 

Klar til afrejse

TWIKE information

Facebook

TWIKE producent

Twitter

TWIKE producent

TWIKE Marokko

2,638 besøgende
Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Logind

nach oben