TWIKE i Danmark

Placering: Hjem > TWIKE3 OSS

TWIKE3 OSS

Generelt

PROG + SHIFT + ENTER + (392)

Frisk luft indblæsning

Frisk luft indblæsning

Canvas tag knapper

Knapper på rammen

Kant beskytter

Moment nøgler et et 'must'

Notater fra service

Keyboard foil is 'loose' - Træet  arbejder da det er 'ægte' træ

Computer wooden case has a crack i each side - Samme som ovenstående

From shocker strange noise in 'rough' terrain, migt be nothing! - Stammer fra alupladerne i kabinen

Right turning the front brake touches, part of service? - Test tur men det er helt 'normalt' pga. tolerancer

Windshield viper motor - 16-8-2012 it reset main computer - Konstruktionsmæssigt helt forkert men det skyldes primært tilbageløbende fedt på kommutator

Charging sequence - earth not good? - Man måler frekvensen på fasen og hvis den vender 180 grader 'forkert' og der ingen jord er gør det lade sekvensen ustabil

Forrest dæktryk 5 bar, bagerst dæk tryk, med orignale fælge og dæk, 5,5 bar og med bredde dæk 2,5-3,0 bar

Smøre sæde alu-skinne med silikone og sæde tilspænding må kun være så sæde låses!!

Stramme styr møtrik hvis den resonans svinger, testes ved at slå til styrtøj under fart og med dæmpning sat til mest dæmpning!

Viskermotor

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Text

TWIKE computer

Varme gør at folie bliver 'klemt' af træet - Set fra siden

Set forfra

Set skrå forfra

Min løsning har været at skære ca. 2mm af foliet i bunden. Nå ja her 'bit' fejlede kilometertælleren igen men det er et kendt problem omkring 10000 km. skiftet, derefter sker det ikke mere.

Kvaliteten på foliet er absolut ikke verdens bedste som det ses her i mørket

Styr bolte

Text

Text

Text

Text

Text

Changing the steering bolts. Some TWIKEs from 2010 was mounted with bolts of bad quality. The torque for tightning should be 9.8Nm and the should be tighten cross-wise 2-7, 3-6, 1-8, 4-5

Text

Service generelt

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Text

Kørelys automatik

El-diagram

Købt som kørelys hos T.Hansen - 2 stk. på hver ca. 20 x 100mm og 5 LED pr. enhed. Sidenhen har de ændret definitionen til at det kun er positionslys.

Er nu udskiftet med 3W LED købt i Kina som giver væsentlig skarpere lys men hellere ikke er lovligt.

Slut etape bliver at køre med reduceret spænding i originale lygter og så er mit kørelys også lovligt.

Kørelys automatik skifte relæ samt sikring for ditto og forstærker midterkonsol

Lednings-føring og beskyttelse

Lednings-føring og beskyttelse

Lednings-føring og beskyttelse

Lednings-føring og beskyttelse

Strømtyve montering

Strømtyve montering

Færdig monteret

Færdig monteret

Kørelys automatik skifte relæ samt sikring for ditto og forstærker midterkonsol

Kørelys automatik skifte relæ samt sikring for ditto og forstærker midterkonsol

Kørelys automatik skifte relæ samt sikring for ditto og forstærker midterkonsol

Friløb fastspændingskobling

(Freilaufklemmkörper Einheit)

Billede fra TW968
Billede fra TW968
Klemmkörper und Gleitlager auf der Welle Fastpsændingskobling og glideleje på aksel
Klemmkörper und Gleitlager in der Freilaufeinheit Fastpsændingskobling og glideleje i friløbsenhed
Freilauf komplett im Kettenkasten - durch Zwischenwellen gehalten Komplet friløbsenhed i kæde kasse - holdes af begge mellemaksler

Zwischenwelle mit Muffe am Kettenkasten Beifahrer

Mellemaksel med muffe på kæde kasse - passagerside
Zwischenwelle mit Muffe am KettenkastenFahrer Mellemaksel med muffe på kæde kasse - fører side
Mellemaksel ved siden af kæde kasse Zwischenwelle neben Kettenkasten
Mellemaksel i friløbsenhed Zwischenwelle in der Freilaufeinheit
Fastspændingskobling og glideleje ved siden af friløbsenhed Klemmkörper und Gleitlager neben der Freilaufeinheit

- die Pedaleinheiten lösen und die Ketten links und rechts entfernen

- die Muffen links und rechts am Chassisrohr lösen, abschrauben

- die Flansche der Zwischenwellen lösen, abschrauben

- die Muffen der Zwischenwellen nach unten drehen (vom Chassisrohr weg)

- die Zwischenwellen mit rückwärtsdrehen der Zahnräder aus der Freilaufeinheit herausziehen

- die kurze Kette von der Freilaufeinheit zur Beifahrerseite hin vom Zahnrad nehmen

- die Freilaufeinheit aus dem Kettenkasten nehmen

- das Gleitlager und den Klemmkörperfreilauf aus der Freilaufeinheit (Fahrerseite) demontieren

- die Zwischenwelle und die Freilaufeinheit sollen im Bereich der Klemmkörper nicht eingelaufen sein

- den neuen Klemmkörper richtig herum einsetzen, dann das Gleitlager

- die Freilaufeinheit in die Führung der Klaue vom Ausrückhebel halten

- die kurze Kette auf das Zahnrad auflegen

- genügend Öl (Hydraulik oder Getriebe) an die Klemmkörper in der Freilaufeinheit (drehen) geben

- mit rückwärtsdrehen der Zahnräder, die Zwischenwellen in die Freilaufeinheit  montieren

- auf die Klauenkupplung achten

- die Zwischenwellen fluchtend ausrichten und mit den Muffen am Chassis montieren

- die Ritzel (13 Zähne) müssen sich, wenn die Wellen fertig ausgerichtet sind, jeweils in beide Richtungen leicht drehen lassen, wenn das andere Ritzel festgehalten wird

- zuletzt die Ketten auflegen und die Pedaleinheiten ausrichten

Dæk typer

Brand Size Name Description Info Lifetime
Front
Heidenau 2.50-16 K36/1 Lange levetid Lavt støjniveau, godt vejgreb ~20.000 km.
Rear
Heidenau 3.00-16 K31 Lange levetid Lavt støjniveau, godt vejgreb ~25.000 km.

Batteri & opladning

Opgradering af batteri

Opgradering af batteri

Opgradering af batteri

Trig ladning starter når en opladning har været færdig i mere end 8 timer

Der er 2 overvågnings-kredse som bruges når der er mere end 2 batteri sæt ellers bruges kun 1 kreds


Undermenu

4,200 besøgende
Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Logind

nach oben